תערוכת אירלנד לא רק ירוק – Ireland Not Only Green

תערוכה בגלריה החדשה בבית אבא חושי בחיפה.

פתיחה: מוצ"ש 25 לינואר 2003 עד 27 לפברואר 2003

אוצרת התערוכה: אביבה שמר

צבע מרתק אותי.

אני מנסה להשתמש במצלמה כבמכחול, ולמסגר צבע שנקלט בעיני.

יותר מכל, מרתק אותי צבע במשטחים גדולים, היוצר קומפוזיציוה מופשטת, המורכבת מתקריבים של קירות או אביזרים נטושים.

הצבע הנקלט בעין המצלמה מוצא בכך מהקשרו המקורי, ומשמש כאמצעי לביטוי מצבי רוח משתנים, מעצבות מלנכולית עד לחושניות בוטה.

מבקר באחת התערוכות היטיב להבין את העבודות בכותבו: "בארמצנו על פי רוב, האנשים מדברים אל הקירות, בתערוכה זו הקירות מדברים אל האנשים".

הצבעים של אירלנד מפתיעים. מצאתי שם צבע חזק, בוטה וחושני יחד עם צבעים רכים ומרמזים.

החושניות הבוטה של הצבע נמצאת בכל קיר, עציץ, צנור ביוב או רשת דייגים.

פשוט צריך להתסכל ולמצוא את "הנשמה שבדומם".

רשמי המסע של באירלנד הם מסע אישי, רגשי, הבוחן תחומים בנשמה.

מוזי 25.01.2003

למוזי היקר, אני שמחה לארח אותך שנית בגלריה החדשה. בפעם שעברה, נפאל והפעם, אירלנד. אבל אירלנד היא רק התירוץ. כאן יש הצהרה ברורה של צבע, חושניות, עדינות ועוצמה כאחת. לקחת חומר והפכת אותו לרוח. יופי! ניפגש בפעם הבאה. ברכות חמות, אביבה שמר, אוצרת התערוכה.

תענוג לעיניים. מצית דמיון.

מניע ומעורר. גם מרגיע ומשמח.

ואיך שהים (קשה לי להסביר) מזכיר לי אותך.

זה כנראה קשור בכך שאתה תופס את הרגע ממסגר ומנציח את החולף…

בחדות!

בנועזות!

בחירות!

תודה דבי/דינה הורוביץ, קרית ארבע

מי שפקפק בערך היצירתי של צילום, הסרת כל ספק.

קירות נושמים.

רגע שהוא נצח. מבט מביע נרטיב.

רוך וחדות בקומפוזיציה מושלמת.

ועוד ועוד.

אלי הורוביץ, קרית ארבע.

שוב אתה מפתיע בתפיסת העיניים המיוחדת שלך.

במשב הרוח המסוים העובר בצילומים שלך שספק מציאות, ספק אבסטרקט, שילוב מדהים של צבע וקומפוזיציה, טקסטורה, והמון אהבה למראות העין שלך.

אסיה וראובן.

טוב מוזי, ידענו שאתה בחור מכשר אבל היום הפתעת והדהמת אותנו מחדש. כמו שנכנסנו לגלריה, הצבעים קפצו ומצאנו עצמנו בתוך היופי של שילוב הצבעים. חושניות מעורבת בכחול קר, צהוב צועק ונוגע ממש בבטן. והאדום שהעדשה שלך מגלה בכל גווניו – מה יש לדבר – מדהים… את זה הענקת לנו חוויה נפלאה וקורת רוח – זה צידה לדרך בימים קשים ואפרוריים של מציאות ישראלית יומיומית.

תודה תודה תודה!!! ותמשיך ותמשיך!

הדסה ואורי יואלי

נהנינו מאד מתערוכה נפלאה זו. נחנת בעין בוחנת ולב רגיש… והתוצאה מרנינה. משה ואהובה שרמן

ברגעים אלה אני מתהלכת ברחבי התערוכה הצבעונית שלך. וואו! האמת שיש כמה ציורים שמשכו אותי יותר מכולם וזה הציור שעל התכניה – הרחוב עם הבית הכחול. הרגשתי שאני רוצה להיות שם אגדתי, מושך…והציור עם החבל והצבע האדום הוא פשוט…!!! אנה רזיקוב

הצבעים של אירלנד והעין של מוזי (חסרה רק המוסיקה ובקבוק בירה) מרגשים ויפים. קופוזיציות נפלאות שהצבעים והצורות משתלבים בהם, כאילו תוכננו – ולא כך הוא. זה מוזי המעצב –  והטבע והמקום עמדו דום לעינו המצלמת. בהערכה, ברוריה אופנהיימר.

כרגיל מרתק. הקירות אומרים שירה, כרגיל אוהבת את הפינות הקסומות שאיש לא יודע מה ואיפה, רק הצבע הנפלא מדבר. יופי, נורית דרייזין

יקירי, משגע נפלא, אני יודע שיש לך את זה. עצמון ומירי

הצצה לפינות הצבעוניות מעוררת חשק להיות שם. בחירה מעניינת ומוצלחת של צמדי תמונות. כשאהיה באירלנד אני בטוחה שאסתכל על נופיה קצת אחרת. תודה. גלית ויינברגר

התערוכה הזכירה לנו קצת את אירלנד בה בקרנו לפני מספר חודשים. הצלחת יפה להעביר את אוירת המקום. כל הכבוד. שרה ומיכה בועזון

למוזי, תענוג לעין – התערוכה משמחת את הלב בצבעוניות העזה – זה קרוב ללבי. מרים ספקטור

מוזי, תערוכה מקסימה וקסומה, נעמי וחיים גילון

מוזי, תמונות נהדרות המשקפות את האווירה המיוחדת של אירלנד, ארמנד ברט

למוזי היקר, חוויה בלתי נשכחת. נתת לצילום פאן אומנותי ומרגש. והבאת את התצוגה לדרגת אומנות עליונה. אתה גאוה לישוב ואני שמח שאני גר באותו מקום, יהודה פאר

מוזי יקר, ראשית תודה שהזמנת אותנו לתערוכה היפהפיה שלך. נקודות מבט מאד מעניינות נקלטו בעדשת המצלמה שלך. הצבעים נפלאים וגם חדות התמונות. אילנה, אורי ואיתי ברזילי

תערוכה מדהימה! תפיסת רגעי יופי, בצבעים ועין חדה מדהימים! תענוג אסטטי לראות! בהצלחה. מוזי המשך לטייל ולצלם. מרק קוסוי.

עד היום חשבתי ש "קירות מדברים לאנשים" עכשיו אני יודעת שגם חבליים עושים את זה. אינה

נהנינו מאד – הצבע מביע עצמו היטב באמצעות המצלמה שלך, שלמה ויפה

מגובש ולירי, שין

התערוכה שגעון! איזה קומפוזיציות של צבעים בהצלחה אלן ואיציק

מקסים!

יש ערך מוסף ליצירות "ביחד" בתערוכה. חוויה צבעונית מרגזת עם אמירה יחודית שלך. נפלא. מיכאל ואורה קרוב

Excellent exhibition, the photos are clear example of high synergy of people, Frances Desh

Lovely, as usual, Aliza Finkel

מדהים! הצבעים משרים אוירה עליזה והתמונות משתלבות זו בזו באופן כה מיוחד נותנות הרגשה של מלאות, אוהבת מאד, תרצה

חדות העין, הצבעים, המקומות, והאנשים, ממש מקסים ומרגש. מיכל אושרוב

נהננו מתערוכה נהדרת חושנית ומעוררת דמיון וגם נהננו ונהנה בעתיד מאחת התמונות אצלנו בבית ענת ויחיעם

באנו לראות תערוכת צילומים של מוזי, ראינו צילומים בצבע – יפהפיים, אומנות בפני עצמה היה נעים ומעניין, המוזיקה, הצלילים והאוירה. תודה! ליאת, צביקה ואשרת

הוקסמנו מהצבע. השילובים האור – מבט חדש על אירלנד איזה יופי בחבל פגום, במרזב, בציר חלוד. ראיה כזו משקפת את האופטימי, הפתוח, ויכולת לראות את היפה השמח. בהרבה אהבה לקיים, בתודה על החוויה. רותי ושלום

מברכים אותך על חדות העין ושלמות הביצוע. דוד, אוגי ארביטמן

מאד נהניתי, ענבל ארביטמן

שמחתי לבקר בתערובת הצילומים. צילומים מאד יפים, מלאי צבע ודמויות אותנטיות. אריאלה אגמי סביון

תערוכה יפה. יש לך עין לצילום יוצאת מן הכלל. הנך תופס את האובייקטים בזוית מעניינת ויפה. לוי פנינה

תודה עבור תערוכה מעניינת ויוצאת מן הכלל. גלוריה בק

יופי! עופר

צילומים מרהיבים המזכירים ציורים צבעוניים, רבקה משיח

תודה רבה. תמיד כייף לראות אותן…הצבעוניות ובמיוחד הפוקוס הנכון והיכולת להבחין בדברים יחודי רק לך. נתנאלה קארו

מאד יפה. מעורר בי זכרונות יפים מאירלנד, אנדרי הפר

תמונות יפיפיות שהחזירו אותנו לטיולנו באירלנד. חנה וצביקה סגלוב

כל תערוכה שלך היא חגיגה לעין ובעיקר לנשמה! התמונות, השונות, מושכות אותי שוב שוב להביט ולהתרכז בהן, מקרוב ומרחוק. המשך ליצור למעננו, זיוה לוי

מקסים! אמיר בלום

נהננו מהצבעים והיצירתיות… אבי בצרתי

עכשיו הבנתי איך מצלמה הופכת למכחול ועוד הרבה יותר… עדינה ויואב הכרמלי

תודה עבור שלל הצבעים המדהימים, השמחה, והטקסטורות המיוחדות המזכירות לי חופשות מהילדות – המשך למצוא את האור והצבע במקומות נוספים והבא אותם אלינו, נעמי ילין

מאד נהנתי מהתערוכה, משלובי הצבעים ומהעמדת התמונות, אלזרה